9 tips voor een contactpagina die converteert

Je contactpagina is waar the magic happens. Het is de eerste kleine ja richting die o-zo-belangrijke conversie; het afnemen van een 1-op-1 coachingtraject of het volgen van een online training. 9 van de 10 contactpagina’s krijgen 0 liefde, en dat terwijl het een van de belangrijkste pagina’s op je website is. In deze blog deel ik 9 van mijn beste tips & tricks die ervoor gaan zorgen dat jouw contactpagina een conversiekiller wordt. Contact opnemen is nog nooit zo verleidelijk en makkelijk geweest.

De perfecte contactpagina voor coaches: Dit mag je niet missen 

Een contactformulier vul je niet zomaar in. Jouw bezoeker vult deze alleen in als hij/zij serieus geïnteresseerd is om met jou te werken! Direct op die koopbutton klikken voelt misschien nog een stapje te ver voor ze, maar na wat persoonlijk contact kan het maar net zo zijn dat ze daarna vol overtuiging JA zeggen. Onderstaand mijn tips voor een contactpagina die werkt.

gratis e-book

jouw ultieme gids om van je website een scrollstopper te maken.

Mijn gratis e-Book “Van Houtje-Touwtje naar High-End” helpt je om je online uitstraling die upgrade te geven waardoor klanten wél blijven hangen, én doorklikken. Met strakke fonts, slimme menu’s, en een hero-sectie die meteen indruk maakt. 👇 Download vandaag nog het gratis e-Book en begin aan de website waar jij wél enthousiast over bent.

Als je mijn e-book download ga je ook akkoord met het verwerken van jouw gegevens volgens mijn privacyverklaring.

9 tips voor een converterende contactpagina

1. Zet je contactpagina in je menu en plaats deze als laatste item

Als coach is die persoonlijke touch key. Dus plaats je contactpagina in het menu en als laatste item. Dit is namelijk dé plek waar jouw bezoeker de contactpagina verwacht te vinden. Daarnaast wordt veelal het eerste en het laatste item uit je menu onthouden. De meeste coaches kennende is contact opnemen 1 van de hoofddoelen van hun website dus fijn als je bezoeker deze onthoudt.

2. Houd het contactformulier simpel

Ik begrijp dat je het liefst direct je bezoeker het hemd van het lijf wilt vragen, maar less is more. Maak de drempel om contact met jou op te nemen zo laag mogelijk door zo min mogelijk te vragen. Alle details komen later wel ;-). Dus:

  • Naam
  • E-mailadres
  • Invulveld voor een vraag of opmerking

That’s it!

3. Plaats je e-mailadres op de contactpagina

Elke contactpagina moet een contactformulier EN een e-mailadres hebben. Er is niks frustrerender dan een website zonder e-mailadres. En dit gebeurt vaker dan je denkt. Geef je bezoeker beide opties en laat ze zelf kiezen.

4. Plan gratis een kennismaking / discovery call in

Als coachee wil je met iemand samenwerken waar je een klik mee voelt. Je website design & branding, de tone of voice in je teksten, je foto’s en over mij pagina geven een glimp van wie jij bent. Daar begint de eerste connectie. Next step? Even kort (video)bellen of die klik er echt is. Dus voeg een mogelijkheid toe om direct een korte kennismaking met je in te plannen. Dit kan je bijvoorbeeld doen met de afspraken tool Calendly.

5. Voeg andere manieren toe om contact met je op te nemen

Iedereen is anders. Jij hebt wellicht een voorkeur om contact te hebben via e-mail en ik via Whatsapp. We houden van keuzes dus biedt die ook aan op je contactpagina:

  • Contactformulier
  • Mail
  • Telefoon
  • Whatsapp
  • Chat
  • Social media
  • Adres (indien je een bezoekadres hebt)

6. Maak het persoonlijk. Voeg een foto van jezelf toe.

Mensen willen samenwerken met mensen. Dus voeg direct bovenaan je pagina een foto van jezelf toe.

7. Plaats een sterke titel bovenaan je contactpagina

Waarom moet jouw bezoeker contact met je opnemen? Wat is hun grootste verlangen? Speel daar op in en zet dat in de titel.

Als coach kan je bijvoorbeeld denken aan ‘Binnen 5 jaar financieel vrij? Let’s talk.’ of ‘Klaar om je baan op te zeggen en als digital nomad de hele wereld rond te reizen?’

Sowieso is alles beter dan ‘Neem contact op’.

8. Vergeet je bedanktpagina niet

Yes, het contactformulier is ingevuld! Next step; de bedanktpagina.

Ten eerste; set expectations! Geef aan wanneer ze bericht kunnen verwachten.

En ten tweede; vergeet ze niet nog verder op te warmen richting die o-zo-belangrijke eerste conversie. Plaats bijvoorbeeld het inschrijfformulier voor je maillijst op de bedanktpagina of vraag ze je te volgen op 1 van je social media kanalen.

9. Waar je verder nog aan kan denken om op je contactpagina te zetten

  • Hoe ze zich kunnen aanmelden voor je e-maillijst.
  • Wat de openingstijden zijn.
  • Veelgestelde vragen met vragen die veel voorbij komen.

Is je contactpagina ready?

Yes, je bent aan het einde van de tips voor je contactpagina gekomen! In deze blog heb ik me volledig gericht op 1 pagina van je website. Maar er is meer!

Ben je hongerig naar meer website & personal branding tips? Download mijn gratis e-book ‘Van houtje-touwtje naar high-end: Een scroll stoppende website die jouw ideale klanten verleid‘:

Als je mijn e-book download ga je ook akkoord met het verwerken van jouw gegevens volgens mijn privacyverklaring.

Add Your Heading Text Here

Add Your Heading Text Here

ik ben ANNET

#webdesign & #personalbrandingexpert

Wil jij in een online jungle waar iedereen hetzelfde is het verrassingsmenu zijn dat smaakt naar meer? You came to the right place ;). Volg mij voor inspo & tips voor het neerzetten van een onvergetelijke 1ste indruk. 

samenwerken?
samen-werken?
Shop Website templates
#makeover
Custom Website design & branding

#maatpak

Wacht!

Voordat je gaat...
Wil je mijn gratis e-book 'van houtje-touwtje naar high-end'?

Ben je klaar voor een website waar je klanten niet alleen over kwijlen, maar die de professionele uitstraling heeft die bij jou past? Let’s make your website a scrollstopper. 👇 Download je e-Book hier!

Ben je klaar voor een website waar je klanten niet alleen over kwijlen, maar die de professionele uitstraling heeft die bij jou past? Let’s make your website a scrollstopper.
👇 Download je e-Book hier!

Als je mijn e-book download ga je ook akkoord met het verwerken van jouw gegevens volgens mijn privacyverklaring.